Gothic II: The Returning
- Część sagi: Gothic II: Noc Kruka
- Kraj: Rosja
- Premiera: 2008
- Premiera polskiej wersji: 2013
- Autorzy: GAV, Trazege
- Autorzy spolszczenia: DreamVader
- Dubbing: Rosyjski
- Aktualna wersja: ReBalance 2.1 + Patch 1.3.1
Opis modyfikacji:
The Returning stanowi absolutnie najlepsze rozwiązanie dla tych graczy, którzy ponownie chcą pograć Bezimiennym w dobrze znanej historii z Gothica II i Nocy Kruka, ale poszerzonej o nowe wątki. Powrót dodaje całą masę nowości na wielu płaszczyznach podstawowej wersji. Mod zawiera nowe gildie (Bractwo, Magowie Wody, Nekromanci), obozy, bohaterów (całkiem nowych jak i postaci z jedynki, które nie pojawiły się w Nocy Kruka), potwory, a także lokacje. Standardowo pojawia się masa nowych przedmiotów, broni, czarów i pancerzy, a nawet dodatkowy rozdział opowieści. Zmiany dotknęły też systemu rozwoju bohatera dzięki nowym umiejętnościom. Teraz możemy szkolić się też między innymi w retoryce, inteligencji czy wytrzymałości. The Returning to największy mod do Gothic II: Noc Kruka. Wszystko wymienione powyżej, a także około 200 nowych zadań i zatrzęsienie innych drobnych zmian może robić wrażenie.
Instalacja:
Uruchamiamy pliki w określonej kolejności, za każdym razem podając folder w którym zainstalowaliśmy podstawową wersję Nocy Kruka. Zaczynamy od pliku Full_Pack_ReBalance_SnC_v2.exe, następnie Spolszczenie_Returning.exe, a na koniec Patch_1.2_PL.exe. Podczas instalacji mamy do wyboru kilka wersji modyfikacji, polecamy wybrać ReBalance 2.1.
Główne Gildie:
Strażnik–> Paladyn
Najemnik–> Łowca Smoków
Now. Ognia–> Mag Ognia
Now. Wody–> Mag Wody
Now. Ciemności–> Nekromanta
Now. w Bractwie–> Strażnik Bractwa/Guru
Można dołączyć tylko do jednej głównej gildii
Dodatkowe Gildie:
- Wodny Krąg
- Piraci
- Gildia Zabójców
- Gildia Złodziei
- Gildia Kupców
- Opiekunowie
- Myśliwi
W gildiach dodatkowych nie ma ograniczeń i można przynależeć do wszystkich gildii.
Każda gildia główna ma swoje cechy i inne style, także warto się zastanowić kim się chce grać.
Będąc w np. Straży nie możesz dołączyć do żadnej innej gildii głównej jedynie Gildie dodatkowe stoją przed tobą otworem.
Nowe rozwiązania w modzie:
- Został do gry wprowadzony pasek wytrzymałości jak było w G3
- W grze możemy zdobyć a’la śpiwór,dzięki któremu możemy spać wszędzie
Zostały dodane nowe umiejętności m.in.:
- Demonologia
- Inteligencja
- Wytrzymałość
- Sakta Nomen
- Wyrób Strzał
- Retoryka
- Wydobycie Rudy i inne
W grze jest dużo nowych światów i miejsc:
- Ok 20 nowych lokacji
- Fort Azgan
- Stara Kopalnia
- Wolna Kopalnia
- Dolina Cieni
- Świątynia Śniącego
- Obóz Bractwa
- Opuszczona Kopalnia
- Wieża Mgieł
- Cmentarzysko Orków
- Wyspa Etlu
W grze jest dużo nowych światów i miejsc:
- Strzała Śmierci
- Włócznia Ciemności
- Fala Śmierci Uriziela
- I inne
Kolory na zwojach/runach dzięki którym wiemy do którego kręgu one przynależą:
- Czerwony należy do Magów Ognia
- Niebieski należy do Magów Wody
- Zielony należy do Bractwa
- Fioletowy należy do Nekromantów
Wiele nowych Przedmiotów:
- Nowe bronie np.
- Kostur Cienia
- Nomad
- Siekacz
- Gwiazda Nocy
- UluMulu
- Żądło Skorpiona
- Uriziel
- Tancerz Śmierci
- Przeklęty Miecz
- Mroczny Łowca
- Katana
- Szpada Abigayl
- Magiczna Runa Mocy
- Miecz Sentenzy
- I wiele wiele innych
- Nowe pancerze:
- Kilka Zbroi z Bractwa
- Zbroje Nekromantów
- Zbroje z rudy
- Błogosławione zbroje palladyna
- Zbroje szkodnika
- Przerobiona zbroja bandyty
- Szata Adepta Chaosu
- Szata Adepta Ognia
- Szata Adepta Kamienia
- Szata Adepta Wody
- Szaty Opiekuna:wody,ognia,kamienia,chaosu
- Pancerz Gomeza
- Zbroja Nowicjusza
- Przepaska Nowicjusza
- i inne
Nowe potwory w tym:
- Leśne Gobliny
- Upadły Rycerz
- Zombie Gomez
- Trujący Krwiopijca
- Zombie Strażnik
- Upadły Palladyn
- Zombie strażnik świątynny
- Szkielet Kopacz
- Demonikon
- Opiekun Xardasa
- Demoniczny Szkielet
- Różnego rodzaju bossy za których pokonanie dostajemy punkty nauki i dużo expa
Nowe przydatne rozwiązania przy pancerzach:
- Pancerze możemy przekuwać do 5razy z każdym przekuciem wzrasta ich skuteczność w obronie naszego bohatera – oczywiście tego trzeba się nauczyć u różnych kowali. Przykładowo:
- Przekuwania zbroi związanych z najemnikami – Benet
- Przekuwanie zbroi związanych ze strażą – Mortis
Przekuwanie zbroi wodnego kręgu tylko po dołączeniu do wodnego kręgu i podczas inicjacji w karczmie – wypytanie o wszystko Laresa który ze zbroją odeśle nas do Carla
Zwiększone zdobywane doświadczenie:
Zwiększona trudność w stosunku do Nocy Kruka:
Możliwe do wyboru poziomy trudności:
- Łatwy
- Normalny
- Trudny
- Bardzo trudny
Wyboru możemy dokonać podczas rozmowy początkowej z Xardasem
Gdy chcemy trenować jakąś umiejętność np.
Broń Jednoręczną musimy płacić za każdy trening zależnie od poziomu rozwinięcia umiejętności
Pomniejsze zmiany w grze:
- Bandyci zamiast skórzanych zbroi mają lekką zbroję bandyty
- Książę demonów ma taki złotawy kolor
- Feodaron nosi teraz miano Czerwonego Smoka
- Xardas używa czaru Krzyk Umarłych
- Poszukiwacze używają czaru Włócznia Ciemności
- Zamiast orka zwiadowcy w zadaniu od Harada pojawia się ork bandyta
- Bezimienny ma inne ubranie początkowe
- Na wyspie Irdorath zamiast jaskiniowego trolla jest czarny troll
- Magowie wody używają czarów związanych z tym żywiołem
- Magowie ognia używają czarów związanych ze swoim żywiołem
- Został dodany teren za palisadą orków
Jest dużo nowych NPC np.:
- Asmal
- Gallahad
- Dagoth
- Demos
- Nigiel
- Wakon
- Stonnos
- Abigayl
- Drax
- Duch Gomeza
- Gravo
- Aleph
- Narus
- Farion
- I wielu wielu innych
Oto jakich orków można spotkać w grze:
- Ork Bandyta
- Ork Zwiadowca
- Ork Myśliwy
- Ork Wojownik
- Ork Kusznik
- Ork Szaman
- Ork Wojownik Elita
- Ork Kusznik Elita
- Czarny Ork
- Czarny Ork Elita
- Ork Dowódca
- Ork Pułkownik