Aktualnie znajdujesz się tutaj: » » » » Koniec Dziejów Khorinis: Oficjalne Oświadczenie Twórców
Koniec Dziejów Khorinis: Oficjalne Oświadczenie Twórców

Koniec Dziejów Khorinis: Oficjalne Oświadczenie Twórców

Opublikowano przez Administrator dnia 28 sierpnia 2023 w kategoriach: Dzieje Khorinis, Gothic II: Noc Kruka, Modyfikacje

Koniec Dziejów Khorinis: Oficjalne Oświadczenie Twórców

Dzień 27 sierpnia 2023 roku z pewnością pozostanie w pamięci fanów serii Gothic jako dniem pełnym smutku. Długo oczekiwany projekt, mowa tu o modyfikacji “Dzieje Khorinis,” właśnie ogłosił swoje pożegnanie. Zespół Dzieje Khorinis podzielił się z fanami ostatnimi informacjami na temat projektu i przyczynami jego zamknięcia.

Przede wszystkim, główną przyczyną zaprzestania prac nad modyfikacją jest brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem projektu, który miał kluczową rolę w przygotowaniu dubbingu. Niestety, nie było pewności co do nagrania tego dubbingu, co sprawiło, że projekt stracił swoją istotę. Niepewna była także kwestia nagrań aktorów, którzy rozpoczęli nagrania ale odeszli już z tego świata, co dodatkowo wpłynęło na decyzję o zakończeniu prac. Mimo to, zespół ma nadzieję, że właściciel praw autorskich wykorzysta te nagrania w przyszłości.

Zespół podjął próbę połączenia dwóch części projektu, “Vaduz” (DK 1) i Khorinis (DK 2), aby zwiększyć szanse na przygotowanie dubbingu. Niestety, ze względu na problemy w projektowaniu scenariusza oraz niepewny stan dubbingu, nie byli w stanie określić jasnego kierunku działania. W ciągu ostatnich kilku miesięcy skupili się na poprawkach scenariusza i fabuły części “Khorinis.”

Zespół przyznaje także, że nadmierny PR projektu wprowadził fanów w błąd, rozbudzając nadzieje na ambitny projekt z profesjonalnym dubbingiem.

Pożegnanie i ostatnie informacje o stanie projektu

Zespół Dzieje Khorinis podjął decyzję o zaprzestaniu prac nad modyfikacją oraz pożegnaniu się z fanami. Z tego miejsca chcemy wyjaśnić przyczyny tej decyzji oraz podkreślić parę spraw.

Podstawową przyczyną o zaprzestaniu prac jest brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem projektu, który zajmował się między innymi przygotowaniem dubbingu. Nie otrzymaliśmy w 100% pewnej odpowiedzi czy dubbing zostanie nagrany, więc założyliśmy, że nie można na to liczyć. Również niejasna jest sprawa niewielkich ilości nagrań “nestorów”, którzy już odeszli. Dzieje Khorinis bez obiecanego “oryginalnego” dubbingu nie mają sensu. Żałujemy także, że nagrania nestorów nie zostaną zaimplementowane do modyfikacji. Mamy jednak nadzieję, że właściciel praw autorskich będzie w stanie pozytywnie je wykorzystać.

Jakiś czas temu podjęliśmy decyzję o zredukowaniu części „Vaduz” (DK 1) i połączeniu jej z Khorinis (DK 2), aby zwiększyć szansę na przygotowaniu dubbingu do obu planowanych wcześniej części modyfikacji. Ze względu na niejasny stan dubbingu oraz zbyt wiele problemów w projektowaniu scenariusza nie byliśmy w stanie określić jasnego kierunku działania. Czas od marca tego roku do sierpnia poświęciliśmy na poprawki scenariusza i projektowanie dalszej części fabuły (Khorinis).

Błędem ze strony zespołu było prowadzenie nadmuchanego PR, które rozbudziły w graczach nadzieję na ambitny projekt z gwiazdorską obsadą. Wiele projektów modyfikacji do Gothica upadło z powodu braku motywacji i tutaj jest podobnie, lecz chcemy, aby było dla Was jasne to, że brak motywacji wyniknął ze złego zarządzania, którego nikt nie ma już siły naprawiać. PRZEPRASZAMY wszystkich fanów oczekujących na modyfikację, ślących nam dobre czy gorzkie, ale konstruktywne słowo oraz wszystkich wspierających finansowo na kanale Youtube.

Z tego miejsca chcielibyśmy pogratulować też sukcesu ekipie Gothic II Kroniki Myrtany, Ekipie, która przekuła prawdziwa pasję w coś, co faktycznie powstało, a co było początkowo okupione niezrozumieniem ze strony fandomu. Cieszymy się, że udało im się przetworzyć to w dobrego moda, która zainteresowała społeczność Gothica na tyle, że są głodni ich więcej.

Kłaniamy się więc nisko, żegnamy i idziemy w swoją stronę. DK 2008-2023.

Pozdrawiamy, zespół Dzieje Khorinis.

https://www.facebook.com/dziejekhorinis/posts/pfbid0WHkjWqhcXmG24UU2GM9AjfL6GKQSAUHJXaPckwnEC3tLWCNhcdTpGoe3nBQmcxdal

Warto jednak wspomnieć o sukcesie innych projektów związanym z serią Gothic, takich jak “Gothic II Kroniki Myrtany,” które przekształciły prawdziwą pasję w coś, co stało się rzeczywistością. Cieszy się, że te projekty zyskały uznanie społeczności Gothic.

Tak więc, dzień 27 sierpnia 2023 roku będzie smutnym dniem dla fanów serii Gothic, ale też momentem refleksji nad pasją i trudnościami, które mogą towarzyszyć ambitnym projektom. Dla zespołu Dzieje Khorinis, ta data oznacza zakończenie pewnego etapu, ale też otwarcie drzwi na nowe wyzwania.